loading...

سامان اس ام اس

یکی از مقوله هایی که همواره در بحث روان شناسی زناشویی و روابط بین زن و شوهر مطرح شده و می شود بحثی است تحت این عنوان که: «زنان چگونه و از چه راههایی می توانند شوهران خود را به محیط خانه و خانواد

یکی از مقوله هایی که همواره در بحث روان شناسی زناشویی و روابط بین زن و شوهر مطرح شده و می شود بحثی است تحت این عنوان که: «زنان چگونه و از چه راههایی می توانند شوهران خود را به محیط خانه و خانواده پایبند سازند؟»
براساس پژوهشهای صورت گرفته، باید چنین عنوان کرد که خانمها، همیشه باید به این نکته توجه داشته باشند که تدبیر، درایت و هنرمند بودن یک زن، تنها در این خلاصه نمی شود که دل مرد خود را به دست آورد، بلکه باید بتواند با تیزهوشی و ذکاوت تمام آن را به خوبی حفظ نماید! متأسفانه در زندگی زناشویی تعدادی از زوجها مواردی دیده می شود که در آن، شوهران پس از مدتی که از زندگی زناشویی مشترکشان می گذرد، محیط خانه را مانند مکانی می پندارند که باید در آن فقط غذا خورد و خوابید! یقیناً این طرز نگرش از سوی این قبیل افراد، غیر قابل قبول است. به طوری که تفکری اینچنین باعث خواهد شد که به مرور زمان این مردان از محیط خانه خویش به نوعی گریزان باشند. حال در این میان زنانی که تمایل دارند با این احساس گریز پایی شوهران خود مبارزه نموده و دل شوهرانشان را به دست آورند، باید با محبت کردن به نوعی آنان را به زندگی و پایبند شدن به خانه و خانواده سوق دهند. بنابراین برای رسیدن به این مقوله و لذت بردن از زندگی زناشویی و ایجاد روابط پایدار و تداوم در زندگی مشترک، خانمها باید به نکانی توجه کنند. روان شناسان خانواده و مشاوران روابط زناشویی راهکارهایی را به خانمها توصیه می کنند که با به کارگیری آنها می توانند شوهران خویش را پایبند خانه و خانواده سازند. حال به این راهکارها اشاره می کنیم:

 

1- اظهار عشق و محبت

معمولاً ثابت شده برای آنکه زن بتواند شوهرش را حفظ نماید باید فنون عشق ورزیدن و محبت کردن را بیاموزد. به عبارت دیگر مقصود و هدف این نیست که زن برای توجه به شوهر و ابراز محبت به وی، دائماً پیش او بنشیند و با او صحبت کند، بلکه مقصود و هدف این است که زن باید سعی کند محیطی برای شوهرش در خانه فراهم نماید که حاکی از روح مهر و محبت باشد. این رویه پایه های زندگی زناشویی را استوارتر و محکم تر می نماید.

 

2- جاذبه محیط خانه
برای آنکه شوهر از خانه خوشش بیاید و مطابق میل او باشد، خانه باید از هر حیث زیبا، مرتب و آراسته باشد. زن در صورتی می تواند به این مهم برسد که برای شوهرش جایگاه خاصی در خانه مد نظر قرار دهد.
زنی که می خواهد شوهرش پایبند او و فرزندش شود، باید سر و وضع خود را در خانه برای او آراسته سازد. همچنین زن باید هر چند وقت یک بار شکل تازه ای به نحوه چیدن لوازم و وسایل خانه بدهد تا تغییر دکوراسیون منزل و چگونگی چیدمان به چشم بیاید و از تکراری بودن خارج شود.

 

3- جاذبه کودکان
برای پایبند کردن مرد در خانه، کودکان می توانند تأثیر به سزایی داشته باشند. نحوه تربیت فرزندان، صورت ظاهری آنان، چگونه برخورد کردن بچه ها با پدرشان، احترام گذاشتن، عشق ورزیدن و صحبت کردن فرزندان با پدر، از جمله روشهایی است که می تواند مرد را نسبت به محیط خانه و خانواده به ذوق آورد، اما باید به این نکته توجه داشت که تمام این راهها باید توسط مادر هدایت شود و مادر در این بین نقش فوق العاده مهمی را ایفا می نماید.

 

4- ایجاد انگیزه از طریق غذا
زنان شوهردار باید بدانند که پختن غذای لذیذ و خوشمزه می تواند یکی از عوامل اساسی موفقیت زندگی زناشویی باشد. شاید باور نکنید ولی حقیقت دارد که برخی از مردان، زنان خود را تغییر می دهند تا بتوانند از غذای بهتری در خانه بهره ببرند، یعنی زن را برای تغییر غذا، تغییر می دهند! شاید عجیب به نظر برسد ولی تحقیقات روان شناسان این موضوع را به اثبات رسانده است.

 

5- احترام گذاشتن به عادات و نگرشها
بی شک هر مردی احتیاجات، عادات و نگرشهایی دارد که نسبت به آنها خو گرفته و عادت کرده است. شاید این نوع رفتار مرد از سوی زن، به نوعی ناپسند و زشت به نظر بیاید ولی مهم این است که زن با تدبیر و هوشمند زنی است که به عادات و نگرشهای شوهرش احترام بگذارد و حتی سعی کند آنها را رعایت کند چرا که وقتی مرد احساس کرد زنش به احساسات و عادات او احترام می گذارد و برای آنها ارزش قائل است، بدون تردید نسبت به زندگی، خانه و خانواده، اشتیاق بیشتری از خود نشان می دهد!

 

6- احترام گذاشتن متقابل به یکدیگر
یک زن باهوش و خردمند، زنی است که اجازه ندهد تمام پرده ها میان او و شوهرش دریده شود. به عبارت دیگر احترام گذاشتن متقابل به یکدیگر و حفظ حرمتها و تقدس خانوادگی می تواند متضمن پایبند ساختن شوهر به آداب و رسوم و حفظ حریم زندگی زناشویی ایده آل باشد.

 

7- دوستان شوهر
مصاحبت و همنشینی با افراد روشنفکر و دوستان با وقار می تواند در مواردی مفید واقع شود. به همین دلیل زن باید هرازگاهی شرایطی را فراهم سازد تا از دوستان شوهر خود دعوت نموده و در محیط خانه از آنان پذیرایی کند. یک نشست دوستانه و صمیمی می تواند این انگیزه را در مرد ایجاد کند که همسرش علاقه فراوانی به ایجاد برقراری رابطه با دوستان صمیمی او دارد و بی شک مرد به جای آنکه قرار ملاقاتهایش را در بیرون از خانه بگذارد، محیط خانه و خانواده را مکان و ماوای امن و با محبتی احساس می کند که زنش نیز در این امر به او کمک خواهد کرد و این حس برتر بودن را در مرد به وجود می آورد.

 

8- عشق و سرانجام باز هم عشق
در یک کلام باید گفت که برای پایبند ساختن مرد به خانه، خانواده، زن و فرزندان، روش خوبی وجود دارد و آن چیزی نیست جز عشق که می تواند معجزه ای سحرآمیز خلق نماید.
عشق را باید در پایبند کردن شوهر به کار بست، نه اینکه فقط در گفتار بیان کرد. عاشقانه باید بود و عاشقانه باید زیست. عشقی که عمیق و واقعی باشد، می تواند مرد را تا انتهای زندگی نسبت به زن و زندگی اش پایدار و با تعهد نگه دارد.
بیایید با عاشقانه ها زندگی کنیم، یکدیگر را دوست بداریم و پایبند اصول اخلاقی و انسانی باشیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات
یکی از مقوله هایی که همواره در بحث روان شناسی زناشویی و روابط بین زن و شوهر مطرح شده و می شود بحثی است تحت این عنوان که: «زنان چگونه و از چه راههایی می توانند شوهران خود را به محیط خانه و خانواد
آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 2,551
  • بازدید کلی : 18,791